tirsdag den 26. april 2011

Melonsalat

En af de salater jeg har lavet meget her i påsken - den er dejlig frisk og sammensætningen af melon og fetaost er bare en af mine yndlings sammensætninger...

Til 10 personer
½ mellemstor vandmelon
½ galiamelon
100 g feta - jeg bruger altid den fra Taverna, den er dejligt cremet
1 god håndfuld ristede græskarkerner
1 håndfuld friske basilikumblade

Vandmelonen og galiamelonen skæres i mindre tern - kernerne tages fra.

Græskarkernerne ristes og køles af.

Fetaen skæres i tern.

Feta, melon og græskarkerner blandes i en skål og der pyntes med basilikumblade.

Serveres til alt slags kød. Der kan serveres dressing til , men jeg synes ikke at det er en nødvendighed.

Hvis der skal dressing til, gør jeg sådan her..

2 spsk olie
½ spsk hvidvinsedikke
1 fed hvidløg
½ tsk honning
½ tsk sennep
satl og peber

Det hele shakes sammen i en shaker eller hvad man nu er vant til at bruge.

4 kommentarer:

  1. Mums den salat ser frisk og lækker ud :)

    SvarSlet
  2. Tak ;-) - den er super lækker og saftig - en rigtig sommer klassiker hjemme hos os!

    Hilsen Olga

    SvarSlet
  3. Melon salaten er super, det er koteletterne også

    SvarSlet