onsdag den 28. august 2013

Harissa

Det her er opskriften på en marokkansk chilisauce. Jeg skulle selv prøve at lave den da jeg skulle bruge den i en opskrift og da jeg søgte efter en opskrift kom der lige så mange forskellig opskrifter ud af det, som der kom hits på google.

Så jeg lavede min egen kombination af de opskrifter jeg læste og det blev et ganske godt resultat synes jeg selv....

Jeg brugte:
3 syltede peberfrugter (jeg købte et stort glas i sommerferien i Kroatien)
2 hvidløg
3 friske chilier - 2 røde og en grøn, man kan tilsætte så mange man vil alt efter hvor stærk den skal være
1 tsk spidskommen
1 tsk koriander
et lille bundt frisk mynte
1 stor kvist frisk rosmarin
citrinsaft fra ½ citron + skal heraf
1 tsk salt
2 tsk brunt sukker

Alle ingredienserne blendes til en flydende masse.

Opbevares i et glas med tætsluttende låg i køleskabet.

En dejlig sauce til at give maden et ekstra pift.....



Ingen kommentarer:

Send en kommentar